söndag 18 november 2012

Vilket uppvaknande

När telefonen ringer 06:10 en söndagsmorgon hoppar man högt.
Bara en signal - men ändå.
Rusar ner och letar reda på telefonen. 
Dottern?
Vad har hänt?
Inget. Vid ett toabesök i mörkret använde hon telefonen som ledljus och råkade komma åt så att den ringde upp oss.
Vilken tur att man har lätt för att somna om.
Nu är det däremot dags för de grå att vakna ordentligt.
Bowling match 10:00.
Resten av dagen ska vi göra det sista med köket innan HTH-snickaren kommer i morgon.


6 kommentarer:

Siita sa...

Visst blir man livrädd när det ringer o man sover. Därför har jag telefonen ner o vi sover uppe. Då hör vi dom inte. Kram

Ama de casa sa...

Usch, det är läskigt när telefonen ringer vid "fel" tider. Tur att det var ett falsklarm.

Anonym sa...

Jag stänger av min telefon på kvällen när jag ska sova och sätter sedan på den igen när jag tycker att jag vaknat. Ha det bra !

Fenixmonas sa...

Förstår att du blev skräckslagen...det är ju alltid de nära o kära som dyker upp i huvudet, att det hänt dem något! Gott att det inte var så! Kramiz

Skruttmärtha sa...

Jag blir så rädd när det ringer när man sover. Sen blir man förbenad när dom säger oppps jag ringde fel.
Blev lite nostalgi när jag såg dom gamla termosarna.
Gick det bra på Bowlingen?
Kram

Veiken sa...

Oj, snacka om att vakna med en smäll....stackars dottern som inte ser i mörkret! Kramar