fredag 4 januari 2013

De har kommit till insikt

Dottern hittade en nyhet i tidningen Dagen där de skriver att Regeringen anser att 

 Vinstintresset styr för mycket inom skola och vård. Och nu ska det tillsättas en utredning om frågan.

Men hurra.
De har kommit på något som vi övriga har vetat om länge.

Och självklart ska det utredas.
Vilken tid tar inte det?
Innan den/de utredningarna är klara så förvärras situationen betydligt.

Ibland kan man undra vad de sysslar med i Riksdagen.
Lekstuga för personer som inte levt/lever i verkligheten?


Dagen

Jag har en liten undran. Vad gjorde Sassa inne i Dagen?
Inte hennes tidning direkt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du,vad har jag hittat på,,en del av ett redskap...
Dagens politiker,dom är väl intiligensbefriade,eller??Haé Kram.

Ama de casa sa...

Jag undrar om jag inte ska bli politiker i mitt nästa liv. Det verkar så enkelt...
;-)

Siita sa...

Hej. Jag hoppas dom kommer till instingt fort, snart val. Kram

ansepanse sa...

de måste ju ha något att göra i riksdagen också, då hittar de på något som vi andra vetat om länge
kramar

Mita sa...

Alla dessa utredningar,tid tar dom,och till vilken nytta är dom??
Men fy så otäckt du beskrev när spindeln bet sig fast,jag skulle bli galen**
Kramar*

Fenixmonas sa...

Där slog du huvudet på spiken! Det har jag tyckt länge nu att det är en enda stor lekstuga där uppe på regeringsnivån...Kramiz

Sassa sa...

Men mamma, man måste väll ha koll på läget?

Nej men följer en del politiska grejer på twitter för att vara helt ärlig och det dök upp där.