onsdag 26 december 2012

Metallsmak i munnen

Lutfisk?

Inte min  favoritkost direkt.
Svärmor serverade mig den med orden 
-Ta mkt senap och vitpeppar och mosa ihop såsen med potatisen så är det jättegott.

Då undrar jag 
Vad är det för mening med mat som man måste dölja smaken av genom att smaksätta med allehanda starka smaker?

Tacka vet jag Torsk som är färsk.

Torkad långa gav vi vår hund.
Fiskargubbarna i Strömstad torkade den åt oss
Men som sagt.
Som hundmat duger det bra
Men mina smaklökar hoppar gärna över det här.

2 kommentarer:

Siita sa...

På fredag ska vi ha lutfisk i vår familj. Men det ska bli med kryddpeppar o salt till vitsåsen, sen gröna ärtor till. Jag ska steka pannkakor till dom som inte äter fisken. Kram

Petra sa...

Bara lukten av lutfisk får mej att må illa. Dom gamla fick det igår och dom älskar det...Smaken är som baken ;)

Kram