söndag 13 januari 2013

En snabbis

Innan jag går har jag tagit mig en snabbrunda genom dagens nyheter.

USA drabbat av en svår Influensa. Hittills har 20 barn dött och nu tänker de släppa på lagen om att barn under 18 inte får vaccineras. I dagens samhälle dröjer det inte länge innan vi har den här. Vi är ju ett ganska så berest folk.  

Mammorna är de som går upp på nätterna när barnen behöver hjälp. Det måste vara ngt genetiskt att männen inte ens vaknar när kvinnorna hör minsta knyst. Vi gör som hundarna . Sover med ett öra bara.
Till saken hör kanske att kvinnorna de första månaderna ofta ammar och där kanske vanorna läggs. 
Vi får puffa på mannen bredvid. Din tur nu. Speciellt om det är så att mannen är den som är f-ledig. 

Universum är inte som vi trott.  Forskarna får kanske kasta om sina teorier. Ännu en gång vill säga. Men vem orkar bry sig. Jag lever här och nu och kan inte ens känna betydelsen i det här. Men det finns säkert något något av vikt i det hela.  Kanske de till och med en dag hittar beviset på att en Gud finns därute?
Rymdforskningen är väl bra på sitt sätt. Det kan ju dimpa ner ngt där ute ifrån. Men vad gör vi om vi vet om att jorden kommer att träffas. Våra dagar är kanske räknade då. 



3 kommentarer:

Gilla sa...

Det är väl så det alltid har varit. Männen har jagat och kvinnorna har tagit hand om hemmet och barnen. Men jag tycker att männen idag har det bra förspänt, som kan ta sig barnlediga också.

Jag läste också om en ny rymdupptäckt idag. Där stod nåt om nya galaxer, eller vad det hette, som ligger miljarder ljusår bort. Det är väl märkligt att man överhuvudtaget kan se sådant.

Sv: Det du skrev var ett riktigt klokord.

Kram/Gilla

Sladdertackan sa...

Rymden är intressant. Det finns säkert liv där ute som vi inte vet om.

Sussi sa...

Läskigt med influensan..
Hoppas verkligen att den låter dröja med att komma hit! Det finns nog med elände här ändå..

Kramisar