tisdag 5 februari 2013

Ovetandes

I går var det Internationella cancerdagen. 
Någon som uppmärksammade detta?
Inte jag i varje fall. Och jag borde verkligen vara en av dem stod på barrikaderna och informerade om denna sjukdom.

Vi kanske skulle ha haft en cancergala i stället för Gaygala.
Nog så viktiga båda två.
Men för mig känns cancern ändå viktigare.

Min Leukemi är just nu under kontroll men alla andra som mår dåligt av sin cancer borde verkligen lyftas fram en sån dag.

Gardell satte AIDS i fokus i går kväll. Men jag vill att någon kändis sätter cancer i fokus också.



4 kommentarer:

Maria sa...

Jag hade ingen koll på att det var cancerdagen igår men å andra sidan har jag inte koll på så mycket dessa dagar....
Tack för dina fina kommentarer och visad omtanke ♥

Camilla sa...

Jävla sjukdom!
Den borde inte finnas!
Kram!

Siita sa...

God morgon. För mej är cancern viktigast med. 2 dm snö har jag fått här. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Helt rätt så borde vi ha en cancergala!Där all intäckt går till hjälp för dom som har drabbats.!! Det var ju älgen som var farlig :-) Ha en bra dag! Kram!