tisdag 15 november 2011

Puts väck

I dag är det grå puts väck. En hög klarblå himmel hägrar därute. Men det är också kallare. Frosten ligger vit på taken.
Ska leta medicin till pappa nu på morgonen.
Jag var på vårt sjukhusapotek och de hade den inte hemma. Avdelningen skickade med honom så det räcker 4 dagar. (Han har flyttats till en rehabavdelning i Norrahammar)
Sjuksköterskan lovade att ta reda på var det fanns men jag fick inget besked av henne.
Alla dessa privata Apotek gör att de inte har all medicin hemma. Just denna medicin har de visst leverensproblem med.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte, men inte har det då heller blivit billigare. Bara mer krångel och mer tjafsprodukter.

Chiquita sa...

Hm... det var bättre förr, då visst man var medicinen fanns... Hoppas det löser sig för er!
Ha en fin dag!
Sv: Jag har inte sett skymten av GK... verkar ju lite misstänkt att han håller sig borta sådär...

Tomtan sa...

Men privatisering som är så bra =(

veiken sa...

Privata Apotek - nu är vi där igen. Tjäna pengar på sjuka. Fy f*n. Dessutom dåliga lager..... Kram

Siita sa...

Jag brukar fråga på mitt apotek om det inte finns, var det finns närmast oss. Hon har koll på det. Kram

Stattinskan sa...

Ja, all privatisering är inte av godo :-/
Hoppas det ordnar sig!
Kram

Roggan sa...

Tycker det har blivit sämre med apoteken nu.