söndag 24 mars 2013

Adrenalinpåslag

Ett par gånger den här helgen har jag irriterat mig på omgivningen.

1. När vi var i Vilbergens bowlinghall så stank det av inpyrd cigarettrök i gången utanför omklädningsrummet.
Förra gången vi var där så upplyste motståndarlaget oss om att deras "vaktmästare" vägrade sluta röka. Men varför i herrans namn låter de personen röka inomhus i en offentlig lokal?

2. I dag när jag var på ICA Maxi låg jag i en liten bilkö när bilen framför mig stannade och sedan började att backa för att komma in på en p-plats som hon nästan kört förbi.
Kvinnan hade inte en aning om att vi bakom fick slänga i backen vi också. Ut klev hon nämligen med mobilen upptryckt med axeln mot örat.

Såna här irritationsmoment stör mig. De är ju lätta att komma åt genom att förbjuda rökning inomhus i offentliga lokaler + förbjud mobilanvändning  i samband med bilkörning.


1 kommentar:

ansepanse sa...

jag håller med, sådant stör jag mig också på
kram