måndag 25 mars 2013

I dag blir det hjärtan.



Kallt kallt kallt
I går kväll när vi kom nedför en av backarna in mot Jönköping såg vi att Vättern lagt sig ytterligare en bra bit ut.
Hur det ser ut idag vet jag inte men jag kan tänka mig att istäcket brett ut sig under natten.
Kylskåpsvarning för innerstan.

Men vad gör det när man jobbar inomhus.

I dag är det Våfflor på schemat.
Efter arbetet ska vi hämta sonen för att våffla till det hela familjen.
Måste bara köpa laktosfri grädde eller glass. 
Båda ungarna är laktosintoleranta.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Här blir det inga våfflor,jag har inget våffeljärn...Hade jag haft ett så tror jag det blivit grädde och hjortronsylt som tillbehör..Men det blir Nada..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Tur för dej att ni bor så långt bort,annars hade du fått en till vid bordet..Ska bli spännande och se vad det blir för sommar. Ha en bra dag! Kram!

Siita sa...

God morgon. Våfflor vad gott. Får se om det blir korvstroganoff här. Kram

Camilla sa...

Våfflor..mums!
Kram!

Anonym sa...

Det är gott med våfflor och vispgrädde. Det är länge sedan jag åt det. Här i Morokulien så har det varit kallt på natten. Ha det bra !

Skruttmärtha sa...

Jag är oxå laktosintolerant.
Har skippat apotekets dyra Lactrase beställer tabletter istället som jag får hem fraktfritt. Kommer inte på namnet nu men kan kika efter det tills i morron om du vill. Dom tablettrna har hjälpt mej.
Kram