måndag 4 mars 2013

Myspys i sängen

Med tre katter i huset har våra vanor ändrats.
Thea bestämde sig i går kväll för att sova hos oss.
Det är OK för hon ligger still hela natten.
Men nu vid klockan 5 hörde jag dottern slänga ut en katt från sitt rum och stänga dörren.
Jag visste precis vem av dem som blev utkastad.
Trulls förstås.

Men jag tror att buspojken blir utnyttjad av sin syster Elsa.Han gick direkt över till mig och stampade på mig och sen rev han ner en bok för att läsa.
Allt för att jag skulle vakna upp.

Utanför sitter under tiden Elsa och väntar och när jag går upp rusar hon nedför trappan för att visa mig att det är dags för Whiskas. 
Whiskasen är förresten utbytt mor Royal Canin som de små liven gillar ändå bättre.

Minst men ändå den som bestämmer.

5 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Den katten ser väldigt bestämd ut!!! Det gällde att hänga upp gässen jämt på ställningen. .Vi hade hjälp med själva slakten av Gust (en bonde från trakten) Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Fyrbenta väckare kan vara envisa..Elsa liten men tuff..
Ja det är mycket action i den filmen. Haé Kram.

Veiken sa...

Det är likadant hos oss - minst bestämmer. Det gäller dom flesta barn! :) Tre katter, det är inte dåligt! KLram

Fenixmonas sa...

Ja, kissar vet vad de vill det är då säkert! Cesare har väldigt bestämda vanor som t.ex att matte-mor ska hålla honom sällskap vid matskålen mitt i natten och det är ingen idé att dra täcket över huvudet för han ger sig inte! Kramiz

Ama de casa sa...

Haha! Dom är för underbara :-)