onsdag 1 maj 2013

Ledigt

Sköna Maj välkommen.

Vilken 1 Maj det är. 
Inte ett moln på himlen och allt grönskar därute.

Inga 1:a maj tåg för mig utan här ska dagen tillbringas med att fixa och dona här hemma.

Först måste vi åka och handla. 
Det skulle vi gjort i går förmiddags men vi blev ju utan bil hastigt och lustigt då.

När jag kom hem igår vid 19-tiden stod gubben vid spisen och fixade middag av det som vi hade i skåpen. Inte så mycket att välja på men gott blev det.

I eftermiddag ska vi roa oss med att riva mossa.
Och har jag inte fel så kommer vi att vara flera grannar som gör det samma.

Till sist idag har vi Samfällighetsstädning av våra gemensamma grönytor.
Vi har även en lekpark som sköts av samfälligheten.

Efter denna arbetsamma dag blir det soffläge.
Vem var det som sa att 1 Maj var en ledighetsdag?


1 kommentar:

Camilla sa...

Oj..du har det du gör idag ser jag.
Själv har jag inga måsten :)
Kram!