tisdag 6 augusti 2013

Gäsp!

En härlig sovmorgon.
Vaknar till ett disigt och drygt 20-gradigt väder.

Det är inte så att jag längtar efter hösten men hur länge ska vi få ha det här varma vädret?

I dag börjar jag 11:30 och slutar 18:00.
Det verkar som att jag missar besöket av Tor idag
Från min plats på jobbet har jag ingen uppsikt över himlen.

Men det jag inte ser kanske uppvägs av vad jag hör.
Min hörsel är det absolut inte något fel på.
Men tänker Tor väsnas som sist blir jag nog lomhörd.
Blixten slog ner ngn stans i närheten. Vi drabbades inte av det men i stort sett alla grannar har fått elektronikprylar förstörda.
Klarat sig har vi och vår närmsta granne.
Kan kanske bero på att el-verket för många år sedan var ute och fixade vårt el-skåp då vi hade problem med el-spikar in i huset.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Ja här är det växlande,,men varmt så det räcker..Är det åska i luften då drar jag ur kontakterna,,har råkat ut för pajade prylar en gång,,TV-DVD,blev dyrt..Haé Kram.

Siita sa...

Ska försöka komma ihåg att dra ur när Tor kommer på besök. Kram

Anonym sa...

Fy så otäckt att blixten slog ner i närheten...Har stor respekt för åskan även om jag kan tycka det är vackert...
//Annmi

yvonne sa...

Här har det varit varmt idag 28.5 ...Det är mysigt att sitta ute på kvällen och lyssna på vattenporlet.Kram!

Veiken sa...

Vi har haft åsktryck hela dagen. Varmt och soligt, men nu har trycket släppt. Visserligen kommer det en del moln nu, men Tor har inte hittat oss än fast klockan strax är 7 dvs 19.00
Har ni fått besök?? Kram