fredag 23 augusti 2013

Hia er!

Jag börjar bli trött på att höra om hur höga tjänstemän och chefer handskas med våra skttepengar.
Tror de att vi har en outsinlig kista att ösa ur?
Så längs som det inte är deras egen plånbok som drabbas så kan de visst göra vad som helst.

Ösa och samtidigt slösa är mångas motto.
Angeles Bermudez - Svankvist har bara sparat en gång.
Och det är med de pengarna som skulle gått till de arbetslösa.
Någon måste betala för förtroendekrisen.
Angeles ryker nog vad det lider och att hitta ett nytt jobb lär inte vara några problem för henne.
Om hon inte sparkas snett uppåt så kan hon ju alltid ta ett arbete som tandläkare.
Norrland skriker efter dessa och som arbetslös ska man ju stå till förfogande att arbeta i hela Sverige.

Här i bygden har vi ett uttryck
Man ska hia sig.

Alltså lugna ner sig.
Skickar ordet som passning till alla som slösar med våra skattepengar.

DN  1   AB  1  2   SvD  1  2  3  Skånskan

4 kommentarer:

Siita sa...

Inte roligt att dom gör änna på våra skattemedel. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Sänder dig en tanke på din mors dag..Kramen.

yvonne sa...

Många politiker är hialösa med att göra av med "våra" pengar!Nix jag var inte i Jönköpings Ikea. Men de har samma saker!! Kram!

Fenixmonas sa...

Det slösas ofantligt med våra skattepengar, endast en mindre del används till det som rätt gagnar oss människor!
Förstår att du saknar makrillfiske, jag hade nog längtat ihjäl mig om jag inte kommit ut. Kramiz