torsdag 31 oktober 2013

Förbli frisk

Är det inte advent snart?
Det här mörka som råder nu behöver lite ljus.

Mina ljusslingor i trädgården ska i varje fall upp snart.
Kanske inte för att tändas men för att slippa pulsa runt i snön (har jag gjort förr) när jag hänger upp dem är det bäst att passa på nu.

I dag är det en kort dag. 
Jag slutar med andra ord 14:15. 

Jag förstår inte hur jag hann med allt när jag arbetade heltid.
Men det är klart.
Jag var ju frisk då.

På tal om frisk.
Se till att förbli det genom att vaccinera er mot influensan.
Många arbetsgivare betalar gärna den kostnaden.
Valet för dem är kanske sjuk personal.
Det kostar det också.

Själv får jag sprutan gratis pga av min Leukemi.
Det är bara till att sälla sig till alla pensionärer i kön.




4 kommentarer:

Siita sa...

Go möra. Här blir det inge spruta. Har tagit den 2 ggr i mitt liv, då för Honkong o fågel. Kram

Melody and M.E sa...

Just nu är jag glad att jag inte hängde upp några ljusslingor i söndags, som jag först tänkte, för de hade nog Simone snott! Räcker med att hon snodde elen för oss! Men nu ska det blir lite ljus ute innergården för usch så trist det är på eftermiddagen när det blir mörkt så tidigt!
Önskar dig en bra dag!
Kram M.E

♥ Carina ♥ sa...

Jag tar ingen influensaspruta men hoppas klara mig ändå.
Smart att vara ute i god tid med ljusslingorna :)
Kram och trevlig helg!

Fenixmonas sa...

Nej, kommer inte att ta någon vaccinering...jag tror inte så mycket på det för de där influensavirusen bygger om sig lite hur som helst innan de når oss...Jag tror mer på att försöka hålla sig undan och på en ordentlig handhygien. Jag har t.ex. helt slutat att ta mina klienter i hand. Kramiz