torsdag 3 oktober 2013

Husplaner

Hon är på ingång .
Tror jag i varje fall.
Klara borde visa sig vilken minut som helst.

I går blev vi färdiga med sonens rum (som nu är TV-rum).
Nu slipper jag skrika på gubben varje kväll att han ska sänka ljudet. Där han satt innan var i vårt vardagsrum. Och i och med vår öppna planlösning steg ljudet rakt upp till mig på övervåningen.

I helgen ska vi ta tag i dotterns rum. 
Sängen där ska bytas ut och sen ska det pusslas om lite där inne.
I planerna finns även en omtapetsering av vår hall.
Men det får bli vinterkvällarnas nöje.
Snart är hela huset genomgånget.
Dags att sälja om några år?

Den dagen kommer jag att sakna min trädgård.
Och vi ska inte tala om närheten till skogen.


4 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Nej inte ska ni väl sälja, barnen kommer ju att sakna hemmet mest då. Kram

yvonne sa...

Godmorgon!Klara ser ut att vilja komma hit idag!.......... Ja nu får de stå där och blomma färdigt! Ha en bra dag! Kram!

Mita sa...

Ja när barnen har flyttat ut blir det lite pyssel och fixande.Har man för stort kanske det är läge att sälja. Men vi bor kvar eftersom huset inte är för stort.
Jag kan tänka mig att saknaden till trädgård och härligt närområde blir det man saknar mest om man skulle flytta.
Kram vännen♥

Ama de casa sa...

När det blir dags att sälja kanske du har tröttnat på trädgården och vill ha en lättskött liten uteplats där man kan ha lite krukor och så.
På det sättet blev det för mig i alla fall - jag saknar INTE trädgården!
:-)