lördag 7 december 2013

Akuten - Lördagsnöje

Ytterligare en sejour på Länssjukhuset Ryhovs akutmottagning är avklarad.

Strax innan halv 11 i förmiddags ringer gubben och meddelar att sonen skadat sig i sin fotbollsmatch.
Jaha, mig plockar de på vägen till Ryhov.
Sonens stortå hade gått ur led och han fick inte av sig skon utan smärtlindring.
När skon kom av såg vi varför han hade så ont. 
Tån pekade åt fel håll och låg över tårna bredvid.
6 timmar senare är vi färdiga. 

Ett tag när ungarna höll på som värst med sina idrotter så hade vi klippkort till akuten.
Båda två gick i idrottsklasser och tränade varje dag + den vanliga träningen med sina respektive lag.

Jag hade på den tiden inte ens tvätten som Lördagsnöje.
 Det var vardagsnöje för mig då maskinen gick varje dag.

På hemväg från Sjukhuset svängde vi förbi MAXI och köpte smörgåstårta.
Varken jag eller sonen hade ätit på 10  timmar.
Tårtan är nu ett minne blott för den klämde vi i oss fort.

Smörgåstårta skaldjur

Smörgåstårta för 6 personer och bara en liten bit kvar efter att tre hungriga själar fått tag i den.

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Oj, stackarn! Kan tänka mig att det gjorde fruktansvärt ont! Förstår att tårtan gick åt snabbt...Kramiz