lördag 7 december 2013

Minnet har återkommit

Det ser ut att bli en underbar vinterdag.
Hade jag bara inte varit så förkyld skulle det ha blivit en långpromenad.

Väck inte den björn (son) som sover.

Sovit över här då han och gubben ska på fotbollsturnering tidigt på morgonen.
När jag väckte honom kom mitt minne tillbaka.
Det går inte att prata med sonen innan han varit uppe en stund och fått mat i magen.
Man får bara grymtningar tillbaka.
Förr kunde jag tyda dessa läten men jag har legat av mig.

Nu sitter han i varje fall med grötfrukost, kokt ägg, knäckebröd med makrillfilé  på och ett glas juice.
Snart så är han fit for fight för konversation.





2 kommentarer:

yvonne sa...

Då får ni ha lördagsmys istället med sonen(björnen) .Kram!

Veiken sa...

Är sonen redan hemma i Sverige igen! Jösses, så fort det gick! Jag hoppas att han är nöjd med sin resa och vistelse därborta! Kramar