tisdag 31 december 2013

Framåt

Så sitter man här årets sista dag och funderar på vad som egentligen var bäst med det här året.

Ska jag vara ärlig så var det bara ett år som lades till övriga.
Men vad hände då?
Dottern flyttade till Skåne och sonen försvann i 3 månader till Ecuador.
Det betydde att vi inte hade ngt av våra barn i närheten.
Tack och lov för att Internet finns.

Övriga viktiga händelser under året?
Inte så mycket faktiskt utan jag är glad att vi fått vara någorlunda friska.
I höstas fick jag ju också ett glädjande besked då de inte kunde hitta något spår av min leukemi i blodet längre. 
Medicinen fungerar riktigt bra.
Att sluta med den är inget alternativ. 
Det finns alltid cancerceller i benmärgen klara att sätta igång med att föröka sig.

Önskningar inför nästa år?
Man ska se framåt och inte tillbaka.

  • Jag tar dagen som den kommer och vi får se vad den har att erbjuda.
  • Självklart vill jag att mina barn ska må bra.
  • Att gubben hittar ett arbete.








7 kommentarer:

Siita sa...

Gott slut o ett gott nytt önskar jag er. Störst över nästa år blir väl barnbarnet som ska komma i april. Kram

Ama de casa sa...

Kram och GOTT NYTT ÅR!
:-)

Melody and M.E sa...

Jag har sagt samma sak till mig själv idag, inte se bakåt, utan framåt! 2013 innebar en del sorger, även om det var mycket glädje också, men nu är det nästa år som gäller!
Önskar dig Ett Riktigt Gott Nytt År!
Nyårskramar
M.E

Gilla sa...

Käraste vännen. Så glad jag blev, när du skrev att det inte fanns spår efter din leukemi. Det är ju tur att det finns stoppmediciner som kan hjälpa till.

Mina tre barn har flyttat hemifrån för jättelänge sen. Du vänjer dej ska du se. Som du skrev. Det är tur att internet finns. Det fanns det inte på min tid, när jag flyttade hemifrån. Då fick man nöja sej med snigelposten. I dag får man aldrig skrivna brev att sitta och läsa. Jag har ett undantag, för min bästis från skoltiden har inte varken dator eller internet. så vi komuniserar per telefon eller per brev, Men det är ju nåt speciellt.

Kram/Gilla

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Ett riktigt Gott Nytt År ska ni ha!

yvonne sa...

Tack! och Gott Nytt År !!

Mita sa...

Visst ska man se framåt och inte gräva i det som varit...
Ett riktigt Gott Nytt År till er,
Kramar***