fredag 24 januari 2014

Fattigt

Årets fattigaste dag igår.
I dag är det lönedag för många och krogen hägrar.
Saknar ni någon där ute beror det säkert på att den personen är i Landstingets eller Kommunens tjänst.
och de får vänta till på Måndag med lönen.
Eftersom den  27:- är lönedag  för dem så har de årets fattigaste helg att se fram emot.

En del såg inte vad min bild igår föreställde.
Ett bowlingklot kära vänner.
De är färskvara och behöver bytas då och då.
Tala om materialsport.
Spelar man golf köper man sina klubbor för livet men här byts det klot vart eller vart annat år.
De riktiga bowlingproffsen har mer än de två (3) jag har.

I dag är det i varje fall Fredag och för mig sista arbetsdagen den här veckan. 
Tyvärr är det min långa Fredag vilket inträffar en gång i månaden.

Sen ska det firas. 
Ingen krog förstås men lite Fredagsmys sitter aldrig fel.

På Söndag ska de små liven återbördas till sin matte.

Färden går då till Skåne och vad jag förstått har de fått riktigt mycket snö där söderut.
Behöver vi ta med snökedjor till bilen?






6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du..Ja vi myser hela dagen,Moa är inte på dagis i dag,dom har stängt,,så hon är hemma och passar på mig,,hon tyckte det lät dumt när jag sa så,,det behövs inte du är "Vuxen" sa hon..
Oki,det kan vara taskigt före,så kör försiktigt när ni/du åker söderöver..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Tänk att det ska snöa varje dag. Kram

Veiken sa...

Jaha, då fick jag lära mig något nytt idag också! Jag trodde att man hade sina klot länge, mycket länge. Kanske inte hela livet, men en 10-15 år ungefär! Tji fick jag! :( Kram

Gilla sa...

Jag har ju bara spelat bowling på skoj ett par gånger och då har man fått låna kloten. Så hur länge de räcker hade jag ingen aning om förrän du skrev det här.

Min fattigaste helg är innan pensionen kommer den 18de varje månad. Men jag klarar mej bra ändå.

Sv: Väla säger sej vara Sveriges största modehus. Långt större än andra köpcentrum. Jag har varken varit på A6, Nova eller Emporia. Vi har allt vad som behövs här.

Välkommen ner till Skåne.

Kram/Gilla

Fenixmonas sa...

Stämmer precis, vi får vänta tills på måndag...fast gubben är inte kommunanställd så vi fick provianterat ändå...hehehe..
Aha, det var ett bowlingklot...jaja, denna tanten är halvblind....Kramiz

Ama de casa sa...

Ojsan, måste man byta klot så ofta? Det trodde inte jag...

Ha en finfin helg!
:-)