onsdag 1 januari 2014

Ska vi?

Jag antar att det är fullt tillåtet att sova till 10:00 på Nyårsdagen.

Men det har blivit lite väl många sovmorgnar sista tiden.
Fara på färde när arbetet börjar 7/1.
Hur ska jag få gubbarna på huvudkontoret att starta tidigt igen?

Jetlag på hemmaplan?

När vi en gång kom hem med sonen från Colombia fick vi rådet att 
väcka honom en timme tidigare varje morgon. 
Alltså tog det 6 dagar att vända tiden rätt.
Om jag nu ska börja 7/1 så är det dags att gå upp en timme tidigare varje dag from nu.

Gårdagskvällen firades i goda vänner lag.
Vid Tolvsnåret gick vi ut och tittade på raketerna,
De var precis lika många som vanligt + att det for en massa ljuslyktor genom luften.
Jag blev lite orolig för de där lyktorna.
 En del lyfte så sakta att de såg ut att åka in i husen. 

I dag blir det lugnt och jag kan lova att vi inte ska köpa pizza idag.
Eller ska vi?


2 kommentarer:

Siita sa...

God fortsättning. Skulle vilja ha pizza idag, men har lite rester kvar av lutfisken som måste ätas upp. Stekte pannkakor igår. Kram

ingrid sa...

Hmm pizza.. där sa du något..
Gott nytt år till dig!