tisdag 4 februari 2014

På mitt lilla vis

Vilken skön natt.
Jag har absolut inget minne av något efter jag gick till sängs i går kväll.
Inte berodde det på någon blecka utan att jag var så trött efter gårdagsnatten.
Innan jag kröp i bingen tog jag hand om flugan som var ett av störningsmomenten natten innan.

Nu är det dags att väcka liv i kroppen och få fart på hjärncellerna.
Tänk om man kunde få fart på alla de som vi aldrig använder.
Prata om bortslösad kapacitet som inte används.

Jag ska i varje fall använda en del av dem till att läsa dagens skörd av nyheter.
Kanske tom begrunda dem och komma med mina slutsatser.

Arbetet väntar inte förrän 11:30 och när jag slutar blir det bussen till Bowlingarena där gubben tränar.
Under tiden han gör det ska jag besöka kärringgrillen.

Kommer inte Klara till mig så får jag fixa till det på mitt lilla vis.



3 kommentarer:

Tomtan sa...

Härligt att få sova skönt. Jag måste ha varit väldigt trött i lördags för jag drömde hela natten att jag sov :D

Siita sa...

God em. Idag har jag varit o hämtat mina stödstrumpor. Hade inte tid med bloggen före. När jag kom hem så var det att laga mat. Men nu är jag här. Kram

Filifjonkan 1 sa...

Hej. Men så bra att du fick sova ostört i natt och blev av med den bråkiga flugan. Man blir i skick som ny efter en hel natts sömn.Hm hjärncellerna skall man vara rädd om slösa inte på dem fniss... jag vårdar mitt enda brain som skramlar runt däruppe...Så du skall bowla lite med kul. Ha det så bra då.