måndag 10 februari 2014

Smile!

Hurra!
Helgen är slut och arbetsveckan kan börja.
Någon som hurrar över detta?

Inte?

Arbete är något nödvändigt ont.
Men jag är glad att jag har ett jobb att gå till.
Jag har dessutom ett arbete jag går med lätta steg till.
En stor anledning till detta är ju vilka arbetskamrater man har.
Mina är kanon. 
Stämningen är för det mesta glad och trivsam.
Det som stör lite är krävande patienter.
De där som ställer orimliga krav på oss. 

Sen har vi de patienterna som är trevliga och tacksamma för den hjälp de får.
Vilken tur att det är de som överväger.

Idag ska jag gå ut i världen leendes.
För det är då jag förhoppningsvis får ett leende tillbaka.


Har jag däremot taggarna utåt direkt så kan resultatet bara bli ett.



6 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon!Det är vänliga veckan så.. jag ger dej ett stort leende! hade ni en sån sten till er envisa "dam"??? Kram!

Gilla sa...

Så härligt att höra folk, som är nöjda med sitt arbete och sina arbetskamrater. Men som du säger, så får ju många vara glada åt att de har jobb överhuvudtaget. Arbeten växer inte på träd precis i dessa tider. För min del är ju det slut med arbetslivet, pensionär som jag är.

Sv: Var inte förarglig mot mej. Det var förargligt nog med mitt dåliga kaffekokande.

Kram/Gilla

Siita sa...

God morgon. Inte ska man ha taggarna utåt, ett leende är mycket bättre. Kram

ansepanse sa...

då ler jag tillbaka då :)
jag gillar de där små taggiga varelserna du visar på bild :)
kramar

yvonne sa...

Du får ha starkare koppel så kan du koppla henne framför bilen Du... jag bara skojar med dej! Kram!

Tomtan sa...

Jag gillar mitt jobb!!!! Men måndagar är tyvärr inga bra dagar. Brukar kunna få skäll innan jag ens börjat :( Så igår gick jag inte ens in på fritids utan direkt ut till skolskjutsarna. Hoppas mina kollegor förstod vinken fast den var fin :D