lördag 15 februari 2014

Till Länstrafiken

Byhålan ska växa står det i dagens lokalblaska.
Jojo, Kan någon upplysa Länstrafiken om detta också.

Bussförbindelserna är urdåliga.

Varför inte låta en av stomlinjerna gå uppför backen till oss?
Nu vill Jlt att vi ska åka mer buss.


Ok. Vi ska åka och testa ordentligt.
Men risken är att vi först får ta bilen ner till Råslätt. Allt för att vara säkra på att komma hem utan att bli stående där nere.
Hur ofta har vi Barnarpsföräldrar inte hämtat våra telningar nere på Råslätt?

Ungarna kommer dit med buss men inte längre.
Och ska jag åka de 6 km dit för att plocka upp ungarna kan jag ju åka ytterligare 5 km direkt in till stan.
Jönköpings Länstrafik - Tänk om.
Barnarp är inte så mycket mindre än Taberg och vi vill inte vara satta på undantag.

När ni ändå är inne och kollar läget så se över zongränserna samtidigt.
I dagens läge kan Öxnehagaborna åka 1,5 mil till Råslätt för en zon men vi kan inte åka längre än till Råslätt sen blir det 2-zonsbiljett.
Barnarp - Jönköping City  ca en mil  = 2 zoner
Öxnehaga - Råslätt  1,5 mil = 1 zon.

En rättvisare zonindelning önskas.
Sätt en gräns nedanför backarna för alla och ytterligare en vid kanalen i city.
Åker du över 2 zongränser = dubbel taxa.

(Öxnehaga har postadress Huskvarna)
(Barnarp har postadress Jönköping)

2 kommentarer:

farfar0hebbe sa...

Hej du,m,Verkar lite knasigt med er lokaltrafik,,ligg på,mot beslutsfattarna..
Uppehåll,lite vind +2,9 just nu..Haé Kram.

Jenfan75 sa...

Ja dom vill att folk skall åka mer kollektivt men en del dom skall minsan få åka halva vägen för att hämta hem sina barn aj det går inte ihop med dagens miljötänk..