måndag 3 mars 2014

Orsaken är okänd

I dag var det svårt att ta sig upp.
Vilken tur att Snoooza-knappen finns.

Och vilken tur att efter den här morgonen väntas två sovmorgnar.

Men idag var det bara att bita i det sura äpplet och slänga benen över sängkanten.

Kan min trötthet bero på helgens bowlingspel?
Kan jag inte tänka mig.
Den beror säkert på långpromenaden som den långa farbrorn (gubben) drog ut mig på i går eftermiddag.
Så mycket syre kan inte vara nyttigt att dra ner i lungorna.
Man ska inte chocka de där bälgarbetarna med så mycket jobb.

I dag blir det som vanligt arbete.
Slutar tidigt och ska sen hem och ta tag i det där helgarbetet (städ och tvätt) som det inte fanns tid till i helgen.





7 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Hade en bra helg som slutade lite abrupt, barnbarnet i Sthlm fick magsjuka. Usch då vill Ellinor hen omg. hon är ju i v 35 o vill inte ha Synd att ni förlorad i Öret. Kram

yvonne sa...

Godmorgon!Det sägs att frisk luft och rena kalsonger har ingen dött av .. ännu!........ alltid bra att börja dagen med ett leende på läpparna! kram!

Jenfan75 sa...

Ja här var det svårt att piggna till också. Jag ahr inte återhämtat mig en från nattjobbet . En natt i helgen..

Melody and M.E sa...

Här var det mest vilohelg, men lite trögt ändå att starta veckan.
Lite mera sol skulle behövas för att få upp energin!
kram M.E

Fenixmonas sa...

Misstänker att denna tisdag blir en trött dag...Cesare studsade på mig vid halv tre, sen gick det inte att somna om! Kramiz

tomtan sa...

De där med motion kan vara farligt :D Hoppas morgonpromenaden till jobbet idag för jag ska ha med med mig en masa kläder för en hel utedag på Rödkulle Åre. Eleverna ska åka stiiski och jag ska vara serviceinrättning :D HA de så gott!

tomtan sa...

De där med motion kan vara farligt :D Hoppas morgonpromenaden till jobbet idag för jag ska ha med med mig en masa kläder för en hel utedag på Rödkulle Åre. Eleverna ska åka stiiski och jag ska vara serviceinrättning :D HA de så gott!