fredag 9 maj 2014

Vi Jönköpingsbor kan!

Vilket härligt väder vi har .

Eller?

Gårdagen bjöd på regn , regn och åter regn.
Och när regnet för en stund höll upp kom Klara fram.
Vad händer då?
Regnet ville upp igen och dimman la sig tät.
Så tät att vi ett tag undrade om fotbollsmatchen vi skulle vara funktionärer vid kunde bli av.
Ett tag såg man inte målet på andra sidan.

I dag ser det lite bättre ut.
Regnet behövdes och nu växer det så det knakar.

Jag slutar redan 12:30 och ska sedan hem och fixa till det lite i Sassas rum innan hon och pojkvännen kommer.

I kväll försvinner gubben en stund för avslutning på korp-bowlingen.
Jag tar då med mig ungdomarna ut och äter någonstans.
Hoppas sonen vill följa med också.

Rubriker i DN idag.
Europas bästa kock kommer från Sverige.
Nja.
Europas bästa kock kommer från Jönköping.
Till sin hjälp har Myllymäki bl.a haft min arbetskamrats son.
Grattis till hela gänget.






2 kommentarer:

ansepanse sa...

GRATTIS till Tommy Myllymäki, fast då måste jag invända, han kommer nog från Finland, ja i alla fall har han sitt ursprung därifrån :) jag är ju också finne, som du kanske vet :)
kramar

znogge sa...

Det är alltid trevligt att gå ut och äta gott! Hoppas att ni får en go' och trevlig kväll :-)