torsdag 17 juli 2014

Förlåt

I dag är Klara tillbaka på bred front.
Gött det.

Gubben och jag var i skogen i går kväll och hittade mycket svamp.
När vi var i Eksjö såg vi tre Asiatiska kvinnor som stod och sålde kantareller.
Kan det vara dess kvinnor som vi sett dammsuga skogen här?
Har de i så fall övergett oss för bättre jaktmarker?
Kanske vi i så fall hinner ut och plocka innan de återkommer.
Så vi styrde våra steg ut i skogen.
Kan hälsa att de inte behöver göra sig besvär att genomsöka vår skog mer en här veckan.

Ska också passa på att säga förlåt till sonen.
När han passade Thea hade han ut ett grabbgäng hit för att grilla.
Dagen efter var alla våra krusbär borta eller så låg de på marken.
Och eftersom vi även hittade en frisbee i häcken så drog vi våra slutsatser.

De var inte helt rätt.
I dag har vi sett den rätta boven.
Ett stort rådjur stod och mumsade på de sista kvarvarande krusbären.
Så här års ska ni inte vara i folks trädgårdar.
Skogen är full av vilda bär och min ynka krusbärsbuske räcker inte långt.





2 kommentarer:

Gilla sa...

Hej och tack för din kommentar. Men jag undrar, vem är Stenson? En golfspelare, som blev sur?

Sv: Jag lyckades inte att svara på din kommentar i förmiddags, men nu kom jag fram.

Dessvärre är det ju inte mina valpar utan min dotters och de bor i Stockholm, så det är långt från Helsingborg för att kika på valparna. Men jag kan nog stjäla flera bilder på dem, för min dotter lägger nog upp flera på FB,

Kram/Gilla

Mita sa...

Ja där ser man, inte ska man dra för snabba slutsatser.Allt är inte som det ser ut.Rådjuren är ena rackare att kalasa på sånt som dom ska låta bli....
Kram**