måndag 14 juli 2014

Sicket strul!

:I dag var det dags för MR - röntgen av mitt knä som jag skadade för 1½ år sedan.
Det har ju krånglat rejält sedan dess.
Egentligen är det inte knät som krånglar utan en liten bit ner på utsidan.
Tappat känseln på ytan men inne i själva benet så värker det och när jag lägger ner knät mot ngt underlag så bränner det till ordentligt.

Radiologen var det ja.
Hade tid 09:50.
Kom in direkt.
Så långt flöt det på riktigt bra.
Sköterskan som följde mig in sa till mig att sminka av mig för smink innehåller metaller och sån kan man inte ha i maskinen. 
Är det ngt nytt undrade jag.
Nej då. Såna var rutinerna.
Och speciellt för dig som ska rtg orbita menade hon.
Vadå?
Här ska inga ögon rtg. Jag ska rtg mitt knä.
Då smet hon iväg men det sista hon sa var att jagfick ha min maskara på men på mitt eget ansvar.

Tvättade jag bort mascaran?
Nej då.
Frågade sedan tjejen som kom med nästa patient hur det var.
Va? Det behöver du verkligen inte fick jag till svar.

När alla förberedelser klara och seansen skulle sätta igång fungerade inte apparaten.
Jag skulle förflyttas till nästa rummen det var upptaget så jag fick sitta och vänta.
1 timme efter min bokade tid var det så dags för nästa försök.
Undersökningen tog 30 minuter.
30 kalla minutrar.
Det blåste kalla vindar i maskinen då en del patienter vill ha frisk luft när de ligger med huvudet inne i "röret".

Under hela den här tiden sitter min gubbe ute i sjukhusets foaje och väntar.
Han fick vänta 1,45 i ställer för 45 minuter.
Snäll gubbe som inte rymde sin kos.


I vår tvättstuga bor just nu Leya.
Vi är hamstervakt och eftersom vi har katt får vi separera dem åt.


Inga kommentarer: