lördag 16 augusti 2014

Röset

Det är allt lite "röset" nu på morgnarna.
Är det hösten som kommit mån tro?

Är det dags att leta upp jackor och långbyxor?
Den här sommaren har ju gjort att vissa klädesplagg hamnat längst in i gömmorna.

Om de ens ligger där.
Vad jag minns hade jag tidigt på sommaren en utrensning i garderoben.
Dags att kolla vad som behöver anskaffas.
Risken är annars stor att jag kommer att frysa mig genom den närmsta framtiden.

Tänkte faktiskt ta mig till stan idag.
Det blir oftast A6 men jag upptäckte att jag inte hade en aning om alla nya affärer i stan.
Dags för en liten botanisering i dessa.

Nya skor och en jacka är mitt mål.


Hoppas att regnet håller sig borta så att man kan ta en fika på bryggan


6 kommentarer:

yvonne sa...

Hoppas att du hittar jacka och byxor som du gillar..Jag hoppas att snart få veta vem som är så snäll och ger mej blommor! Kram!

Geddfish ♥ sa...

Röset. Ja, det är ett ord jag också använder.
Käckt att shoppa i affärer inne i stan, tycker då jag. Om de är bra.
Ha en fin lördag, kram!

Veiken sa...

Det är lite tidigt för hösten, men man vet aldrig. Det låter så i träden i alla fall! :(

Gunnel sa...

Kom in på din blogg via Dagens bubblare, och fastnade för den eftersom du skrev om leukemi. Min äldsta dotter drabbades av det som barn, men är idag helt frisk. Forskningen har verkligen gått framåt. Ha det bra.

Ama de casa sa...

Hoppas du gör fina kap :-)

Sassa sa...

Går alltid att vänta tills du kommer ner hit med, jag ställer gärna upp som assistent!