tisdag 16 september 2014

De ska kunna skalas av.


Dimman ligger tät ute men Klara gör allt vad hon kan för att tränga igenom.

Till råga på så har Bore gjort ett försök till att komma på besök.
3 plusgrader är ingen värme att skryta med.
Det är tur att jag börjar sent idag.
Hade jag fått ge mig iväg nu på morgonen hade det varit vantar som gällt.
När jag börjar 11:30 är jag helt säker å att Klara vunnit kampen och min klädsel består av sommarvarianten.

En lång arbetsdag ligger sedan framför mig och när jag väl slutar så antar jag att daggen och kylan är på väg tillbaka.
Den stora frågan så här års är. 
Vilka kläder ska jag ha på mig?

Börjar man  morgonen med full vinterutstyrsel måste den kunna skalas av frampå dagen.
Och vice versa.
Dagens lätta klädsel måste kunna utökas frampå kvällen.
Lager på lager-principen gäller även nu på hösten.

Under tiden jag skrev ovanstående så slog Klara till.
Dimman är puts väck.
Bra jobbat.











6 kommentarer:

siitawelamsson sa...

God morron. Här var Klara uppe redan när katten väckte mej. Var +7.5 grader då. Ha det bra

yvonne sa...

Fint väder här!!! Jag får ringa alla dom som jag inte kommer fram till. Fråga om deras rätta mail. Onödigt arbete!!! Kram!

Geddfish ♥ sa...

Här var det dimma, men vår klara sol kommer allt!
Lager på lager är en bra metod!
Ha de, kram ♥

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de e inte alltid lätt att välja klädsel när vädret varierar under dagen. Här har vi fortfarande varm o gott så sommarkläder funkar från morgon till kväll - ska ta ett bad i afton jag :)
Kramiz

Fenixmonas sa...

Samma väder här så det är väldigt svårt att klä sig rätt! Kramiz

tomtan sa...

Älskar dimma som kommer vällande in!