söndag 14 september 2014

Vem vill ha?

Dagen idag.

Bowlingmatch - Vinst. Hyffsat spel av mig men jag vill och kan mer.  Det är kanske så det ska vara om man ska hålla på med idrott. Man måste gå framåt och inte bakåt.

Söndagsmiddag - Kebab med bröd. Vem orkar ställa sig och laga middag när magen kurrar och man har hållit igång.

Skogsluff - Kantarellerna ligger i garaget tills jag hittar någon som vill ha. Som vanligt lurade gubben mig. "Vi tar och luffsar lite lugnt". Jo, jag tackar jag. Våra åsikter om vad en lugn luffs är går stick i stäv.  Jag kallar det intervallträning i backe. Får ju springa ifatt honom hela tiden. 

Efter den här dagens "slit" blir det en valvakarkväll,
Risken är dock stor att jag somnar framför TV:n .

En som redan sover är vår lilla gumma.
Eller ska man säga en som ännu sover.
Hon brukar bli på lekhumör lagom tills vi går och lägger oss.

Ja, jag vet att katter är nattdjur. 
Men hur gör man för att omprogrammera dem?


Till råga på allt så gillar hon att smyga sig på mig på nätterna.
Vaknar ofta av att hennes morrhår kittlar mig i ansiktet.










5 kommentarer:

siitawelamsson sa...

Hejsan. Min lurviga svartskalle ligger här på kökssoffan o snarkar förfullt. Blir det som det brukar så somnar jag i soffan o vet inget alls vem som vunnit. Ha en trevlig kväll. Kram

Ama de casa sa...

Lät ju bra det där - utom intervallträningen då... :-)

Katter är mysiga, så det är ganska lätt att förlåta dom när dom stör nattsömnen. Ganska, inte HELT lätt... :-)

Fenixmonas sa...

Tänk om min Cesare hade nöjt sig med att smyga...nejdå, helt brutal är han ibland om inte matte vaknar. Kramiz

tomtan sa...

Undrar om det går att omprogrammera katter???? Jag känner mig skeptisk :D

Anne-christine sa...

Ja hur det gick i valet vet vi ju.
Katter är underbara charmiga djur.
Ha en fin måndag nu.
Kramkram.