söndag 28 december 2014

Jippi!

Även om jag sitter inomhus och har det varmt och skönt så gör vädret utanför väggarna mig frusen.
Läser sedan på Aftonbladet att en vargavinter står för dörren.
Den kommer att hålla i sig i 3 månader och tyvärr har den tänkt parkera över nordvästra Europa.

Men först ska vi ha en varm nyårshelg.
Tack för det.

Därefter tänkte jag kura ihop mig inomhus och tänka tillbaka på värmen vi hade 2014.
Till min hjälp finns det lite bilder att titta på.
Det är fritt fram att hänga på.

En liten sammanfattning av året som gick

Ekhagen och vitsippor är väl förknippade med varandra.


En av sjöarna vi vandrar runt.
Cyrus tipspromenad runt Västersjön.

Här är det Skåne som fått besök.
Borstahusens strand.
Rocksjön och en av dess kanaler är väl värda ett besök.
 Rofyllt mitt i stan.


a

Munksjön är ytterligare en sjö vi ofta vandrar runt.

 Vidare till strövtågen mitt i stan.

Soffan på piren är lååång



Många är mina promenader utmed sandbankarna.

OBS.
Vi gillar att gå runt sjöarna men Vättern går man utmed.
Inte runt.

En och annan fotbollsmatch har det också hunnits med.
Här HIK 

Lite vandringar Barnarp runt har det också blivit.
Lunds Botansiska trädgård.

En tripp till Eksjö gamla trädstad.

En liten tur med kanalbåt i Bunn.
Trollska båtturer som är att rekommendera.
Rosariet i Jönköping.

När jag inte använder fötterna till att vandra runt i hembygden hittas jag säkerligen i den här miljön.
Varmt och gott när vargavintern har kommit.

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilka härliga vår- och sommarbilder! :-)

yvonne sa...

Vilka underbara bilder du *L* ja lura du iväg gubben efter en pizza! kram!bjuder på!!...................

siitawelamsson sa...

Härliga bilder, nu längtar jag bort från kylan. -15.grader här. Kram

Anonym sa...

Kväller.Ja svaret kommer om någon dag..
Fina bilder du visar från året som gått.
Nu satsar vi mot ett härligt 2015..Haé Kram.

Veiken sa...

Underbara bilder. *njuter* Jag hoppas att du läste fel. Det var nog 1975 eller nåt! ;)

Maria sa...

Bra att kunna ha bilder och drömma sig tillbaka. Nu tycker jag det är ganska fint ute om än lite kallt.
Vill önska dig ett gott slut på 2014,
Ett Gott Nytt 2015/kramen

Jenfan75 sa...

Ja här har vi nu + grader ute.. och det är skönt.. För jag skall snart köra till jobbet med skrotbilen.. :)

Mita sa...

Fint med tillbaka blickar i bilder. Ljuvliga sommarminnen...
Kram och Gott Nytt År**