torsdag 16 juli 2015

Tillbaka till rötterna

Vår dag idag.
Falkenberg lockade lite och vi beslöt att sticka dit över dagen.

Vi parkerade vid Kapellkyrkogården (orsaken kommer senare) och tog oss ner på Doktorspromenaden.


Precis i början går man rakt igenom Vallarnas friluftsteater

Och in från höger brukar Jojje komma.
Det här är min egen vilsekomna man som anländer från det hållet.

Ätran.
Vackert

Byggd på mitten av 1700-talet

Här kommer orsaken till vårt besök på kyrkogården.
Gubbens morfar och mormor är begravda här.


1935 dog deras dotter och de införskaffade familjegraven.
Några år senare flyttade de till Taberg och dog många år senare här uppe i Småland.
Deras önskan var hela tiden att få ligga begravda i graven i Falkenberg.
Och så blev det.





3 kommentarer:

wiper sa...

Vi var till Falkenberg när vi hade husvagn och låg på en camping inte långt från frilufsteatern. Vi hade velat gå på en förställning men dom var utsålda sen länge. Vad roligt att få se bilder därifrån.

Då förstår jag varför ni var dit. Fin gravplats och det är viktigt att man får sina önskemål om gravplats tillgodosedda. Så tragiskt med dottern som bara blev 8 år vad jag kan läsa mig till

Ha en skön kväll
kram från
Malin

Ama de casa sa...

Så fint det såg ut där! Har bara varit i Falkenberg en enda gång, och då var det på jobb, så jag såg inte så mycket av stan.
:-)

Veiken sa...

Det är otroligt vackert utmed Ätran. Sverige är fantastiskt att upptäcka. Nu hade ni ju ett ärende så det blev två flugor i en smäll. Ha det gott!
Kramar