onsdag 1 juli 2015

Ett litet tips innan man åker till Greklands öar

Semester på Korfu är väg bara positivt?
Eller?

Men.
Ska man åka dit ska man ta med myggmedel.
Efter första natten såg dottern ut så här.



Jag hade ett 20-tal myggbett bara i ansiktet. 
Vi inhandlade myggmedel i närmsta lilla affär.
Vad konstigt.
De hade en uppsjö av märken att välja på 
Förstår inte varför.

En av de sista dagarna satt vi på en restaurang vid havet och när vi gick därifrån så hade jag blivit biten på hela benen.  Stora bett som vätskar sig. De flesta frågar mig om jag har sökt för betten men vadå.  De går säkert över av sig själv.
Till saken hör ju också att varken jag eller dottern får några myggbett här hemma i Sverige.




Så till en nyttiga sidan.
Ett kvällsnöje var att sitta och titta på solnedgången vid havet. 
Inte helt fel att ta något gott att dricka under tiden
Spenat - och tomatjuice tror jag det var. 
Eller?



6 kommentarer:

TantGlad sa...

Myggbett var ju inge vidare inte.
Men en vacker solnedgång och med lite gott i glaset lät trevligt. Då får man njuta.

Kram till dig.

Elly sa...

Vi var på Rhodos för några år sedan och jagade mygg ivarje kväll i rummet innan vi skulle sova. Förutom det så hade vi en fantastisk vecka!
Trevlig sommar!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Att bli som en prickig korv är inget vidare.
Detta hade ni ju ingen aning om när ni åkte dit :)

Men ni verkar ha det fint ändå.

Anonym sa...

Mors..Ja det är lika för mig nere på Cypern,,där är dom jädrans blodsugarna ettrigare än här hemma...
Nu ropar jag Grattis på Namnsdagen..Haé Kram.

Anonym sa...

Fanns det nån känsla av den ekonomiska krisen
i Grekland, eller är turistorterna inte berörda?

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Men fy vad jobbigt med alla dom där betten...

Jodå. Jag tror SÄKERT att det var både spenat och tomat. Jodå... ;-)

Grattis på namnsdagen, Aurora! :-)