lördag 21 november 2015

Träningen gjorde mig sämre

För två månader sedan sökte jag vård för att jag misstänkte en hälsporre på vänster fot.
Sjukgymnasten trodde inte att så var fallet utan jag fick ett träningsprogram jag skulle göra för att stödja upp hälen och fotvalvet.

Några veckor senare hade jag fått hälsensinflammation.
Tillbaka till sjukgymnasten trots att jag ville få tid hos läkaren.
Jodå. fortsätt träna.

Några dagar senare såg jag ut som på bilderna.
Jag har vanligtvis tunna fötter strl 37.
Föttern och vrister svullnade upp och var fulla av vätska.
Ont var bara förnamnet.
Ett par skor lyckades jag få på mig.


Sökte återigen till vårdcentralen men nu accepterade jag inte att jag skulle till sjukgymnasten som jag totalt tappat förtroendet för.
Jag misstänkte att jag överbelastat mina fötter med träningen.
Tåhävningar var inget för mig.

Läkaren tog mig på allvar.
Skickades på blodprovstagning och det visade enligt henne på lätt hjärtsvikt.

(Jag trodde att besvärren berodde på träningen.)

I varje fall så fick jag göra ett hjärt - ultraljud.
Mitt hjärta är fullt friskt.

Min teori var hela tiden överbelastasning.
Men nu ville inte VC-läkaren vara med längre utan tog kontakt med min läkare på Haematologen.

Var där i Onsdags.
Och tänk.
Hon var med på min teori,
Jag fick Cortison-tabletter och redan efter en dag var jag märkbart bättre.

I dag kan jag gå på fötterna utan värktabletter och svullnaden har försvunnit.

Tänk om Vårdcentralens läkare lyssnat på mig från början 
Då hade jag sluppit lida i en månad.






4 kommentarer:

Mita sa...

Ja herregud så det kan bli. Ibland får man vara sin egen läkare. Hoppas det går åt fortsatt rätt håll för dig.
Kramar♥

yvonne sa...

Idag måste man stå på sig när man är sjuk .. Det är som dom säger man måste vara bra frisk för att vara sjuk.Hoppas att du blir bättre.Jag blev också skickad till sjukgymnast och blev sämre.Men jag har som tur är en bra läkare så det blev röntgen...........................SVAR:
Här har det mer än pudrats :-) Kram!

Geddfish ♥ sa...

Så tråkigt och tyvärr görs misstag.
Krya på dig NU och må väl.
Måndagskram ♥

diana sa...

Vad skönt att du fick rätt hjälp.