torsdag 6 oktober 2016

Va glad jag är idag.

Efter sista provtagningen fick jag ett brev från min läkare.

"Bästa Birgitta

De blodprov du lämnade 14/9 är nu besvarade med normala förhållanden. Den här gången såg man inga som helst spår av av din sjukdom, vilket givetvis är glädjande"

Det är snart 9 år sedan jag fick diagnosen Kronisk Myeloisk Lekemi  (KML)

Nere i Lund pågår försök med att vi som uppnått de här resultaten ska sluta med medicinerna. Idag endast på försökstadiet men man kan ju se en ljusglimt i tunneln.

Men som min läkare sa en gång. Det verkar som det alltid gömmer sig en liten jäkel till leukemicell. Och när man slutar ta medicinerna så poppar den där lilla jäkeln fram.


3 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ha en riktigt fin nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!
Kram

Ama de casa sa...

Undrar jag om det blev fel nu... Blir stressad av internetet här på båten. Det skulle i alla fall ha varit:

Ett riktigt härligt besked! Jag blev också jätteglad :-)
Ha en riktigt fin nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!
Kram

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt God o Glad Påsk..Haé Kram.