lördag 11 juni 2011

Avbytare?

Eftermiddagen har tillbringats i Lekeryd.
Fotboll på schemat.
Resultat 0-0.
Trots att det andra laget slängde in sin extra spelare Molly.
Men Molly hade inte fattat det här med fotboll.
Hon hade med sig en stor murken stock in på plan.
Och resultatet blev utvisning på direkten.
Ett litet tillägg till föregående inlägg. Några undrade vad det var med mig.
Inget speciellt egentligen. Det är vardag för mig.

För min leukemi äter jag en tablett som heter Glivec.
Denna lilla goding ger mig en massa biverkningar.
Bl.a så samlar jag vätska i kroppen. I början fickjag ta vätskedrivande tabletter varje dag men nu räcker det att jag tar vid behov.

7 kommentarer:

Siita sa...

Ha en trevlig helg vännen. Kram

Mita sa...

Tråkigt med dessa biverkningar som medeciner ger. Alltid drabbas man av nån,
Vilken härlig extraspelare,det var ju synd att hon blev utvisad,hihi...
(Det luktar inte lika mycket av permanentvätskan nu längre,tack och lov)
Kram vännen!

Siita sa...

Ja just nu mullrar på håll. Vill inte att det kommer närmare. Kram

ansepanse sa...

biverkningar är inte kul
bamsekramar till dig

Gilla sa...

Det måste vara jobbigt med sådana mediciner som till och med ger biverkningar. Men man hoppas väl förstås att du ska bli bra igen.

Så såg jag vovven på planen och fick tårar i ögonen igen. Du vet varför och jag tackar verkligen för omtanken.

Tomtan sa...

VA!!!! Åkte Molly ut???? De låter inte rätt *ler*

Anonym sa...

Hahaha! Den fotbollsmatchen verkade roligare än vanligt, tycker jag :-)

PS: Vet du om att det är en vattenutmaning på gång hos mig? Jag glömde tjata i senaste inlägget... Voj, voj!
(Ja, ja. Jag vet att du redan är med ;-) )