tisdag 28 juni 2011

På kylning

En varm dag i sikte.
För att inte drabbas av samma vätskebrist som igår har jag ngr vattenflaskor på kylning i frysen. Perfekta att ta ut och ha med sig. Vattnet tinar långsamt och jag har kallt vatten under en lång tid.
För det kommer att behövas. Luftkonditioneringen på jobbet funkar inte och jag vet att idag kommer termometern visa upp över 30 grader.
Då gäller det att hålla huvudet kallt.
Helst av allt skulle jag ligga i vattnet i ngn sjö.
Innan jag försvinner till arbetet måste jag ut och förse mina törstande vänner i trädgården med lite vatten.
Vidare ska jag stänga till huset. Här ska inte släppas in ngn värme utan behålla den behagliga temp. som just finns. Så därför stänger jag alla fönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så gör jag också. Perfekt med isvatten som räcker länge :-)