torsdag 14 juli 2011

Äntligen

Efter flera veckors torka kom då äntligen regnet. Jag klagar absolut inte för det är så behövligt.
Men de stackare som har sommarjobb där de rings in vid fint väder har däremot anledning att klaga. Och än värre om de skickas hem vid dåligt.
Jag kan delvis förstå arbetsgivarna men mina sympatier är absolut på ungdomarnas sida.
Om jag hade varit dem så hade jag försökt ha avtal med flera arbetsgivare och spelat ut dem mot varandra.
Först till kvarn får mala så att säga.

Ab

4 kommentarer:

Siita sa...

Hoppas du är nöjd nu då, jag vill inte ha regn. Men dom har lovat det tills i morgon. Kram

Anonym sa...

Jag är rädd för att om någon "spelar ut" arbetsgivarna mot varandra, är det tack och good-bye.......det finns så många ungdomar på kö därute.
Jag kan bara hoppas att arbetsgivarna ger schyssta villkor för sina anställda.......... tyvärr vet jag att jag har fel och att många ungdomar blir utnyttjade. OM någon känner att arbetsgivaren gör fel, kan dom ringa LO, så att ingen bryter mot lagen i alla fall. Kram

Mita sa...

Jag sitter här och ser hur himlen ändrar färg söderut bakom Svampen. Nu är den mörkt stålgrå, undrar när dom första dropparna börjar falla?
Kramiz!

Petra sa...

Regnat här hela dagen...inte kul alls...
Kram