söndag 4 september 2011

Väck den katt som sover

I går sov de små liven hela dagen. Det skulle vi aldrig låtit dem göra.
Kattfnatt hela natten och klockan 5 knackade dottern på vår dörr och meddelade att nu släppte hon ut katterna i övriga huset för hon hade inte fått sova.
Gubben gick upp och la sig på soffan för att ha lite koll på busarna. Själv vände jag på mig i sängen.
(Jag hade haft Taxirörelsen igång sent då gubben sov.)
Nu laddar jag för bowlingmatch 10:00.
Vilken tur att det är en tidig match.
Blev upplyst om att vi kunde få upp till 25 gradervarmt idag.
Desto sämre för gubben som har bortaspel idag. Hela dagen går åt till 2 matcher + resa.

Välkommen tillbaka

5 kommentarer:

Pinglan sa...

Ja, det är så typiskt! Själv så är mina så nyfikna så de är vakna när jag är vaken, men det gäller att aktivera dem lite innan man ska sova..

Siita sa...

God morgon. Tur man har utekatt. Slänga ut han när det är dags för sängen. Fick ju en ny katt igår som Sannof målat, Lakris ville inte ens hälsa. Kram

Sand mellan tårna sa...

Knattfnatt låter inget kul ;-)
Lycka till med bowlingen.
God morgon!

(Du som kan det där med tänder. Vill du vara snäll och kolla mitt inlägg från igår kväll "Tandskada" och säga vad du tror)

Roffe sa...

Idag värmer det på balkongen.Dags att njuta av sommar värmen,lova 22grader idag.Ha en skön dag.kram

Camilla sa...

Hmm..inte har vi det SÅ varmt. Nä..vi får vara glada för våra 17 grader. Och grått :(
19 grader inne så här blir det till att elda i braskaminen.
Kram på dig!