söndag 4 september 2011

Vinst var de här

Så var första matchen för i år avklarad.
Trots svullna fingrar av värmen så vann vi. Motståndarna hade ju samma problem.
Det blir lite många hål när fingrarna inte lossnar som de ska.
Jag hade en fördel. Plockade bort tejpen som jag brukar ha på tummen och vips gick spelet riktigt bra.
Nu ska jag njuta av sommarvärmen och sitta ute och rensa 10 liter svamp som plockades igår.
Detta år måste gå till historien. Så mkt kantareller som finns nu har jag aldrig varit med om.

5 kommentarer:

Skruttmärtha sa...

Hej flourtanten.
Sicken tur att jag inte äter godis. Men jag borstar ordentligt.
Jisses vad svamp du ska rensa.
Är ju så gott med kantareller.
Ha en bra dag.
Kram från Gun-Britt

Tomtan sa...

Va mycket svamp ni hittar.... Tyvärr hade alla 08 varit i "vår" skog så de blev inge mycket...

vickan sa...

Vi bowla<de också igår jag och maken. Bowling är ett kul tidsfördriv tycker jag och för dig mer än ett tidsfördriv förstår jag. För mig går det dock lite upp och ner med poängen medan maken är mer jämn. Jag får tävla mot mig själv helt enkelt : ) Vad brukar du ligga på för poäng du som är proffs ; )

Sand mellan tårna sa...

Grattis till vinsten:)
Sv: Jo vi ska gå med honom till tandläkaren imorn. Helg nu så allt är stängt eller det finns väl nåt jouröppet men det känns inte som någon jätte panik. Och visst är han försäkrad, både genom sin pappa här och i Sverige.

Petra sa...

10 liter svamp, då har du att göra.

Kram