torsdag 20 oktober 2011

Mörkt och halt

Jag körde ner gubben till jobbet vid 7-tiden.
Snorhalt ute och ändå kommer det idioter och kör om i full fart.
Än värre är de männsikor som ränner utmed och över vägarna svartklädda och utan tillstymmelse till reflex på sig.
Det måste vara personer som inte har körkort själva och aldrig kör bil. Hade de gjort det hade de också vetat om att de knappt syns i mörkret.
Vi ska inte prata om den om person jag mötte cyklandes. Mörkklädd, inga lysen på cykeln och cyklandes rakt över på ett övergångsställe,
Hade jag varit lite närmre så hade personens liv varit i stor fara.
Slutgnällt.
Nu har det ljusnat och det ser ut att bli en bra dag.

3 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Dödslängtan hos den cyklisten kanske? Vansinnigt att inte folk tänker längre än näsan räcker om ens det.

Anonym sa...

Godmorgon!
Jag blev nedkörd på trottoaren av en cyklist den 3 Juli 2008.
Var han kom ifrån har jag ingen aning om,fick bara höger underarm avslagen,
spricka i vänster hand samt förlorade jobbet på äldreboendet i Köbenhavn.
:(
Dels har ju cyklister inget att skaffa på trottoarerna, sedan är det som Du skriver, inte många som har ljus (eller ljud) på sina cyklar idag.
:(

Ha en fin Torsdag!

Kram
Stevie

Petra sa...

Det var inte halt på vägarna här, men is på rutorna var det allt.

Kram