lördag 2 juni 2012

Välj livet

Som vanligt reagerar jag när jag märker att människor far illa på grund av andras inkompetens.

Jehovas vittnen - Denna sekt består enligt mig av många hjärntvättade. Att offra sitt barns liv är helt idiotiskt. Anledningen är att dottern av föräldrarna vägras den blod/benmärgstransplatation hon behöver för sin leukemi. Hoppas nu att domstolen i Australien tar vårdnaden från föräldrarna.
Flickan hade säkert valt livet om hon fått välja själv.
Var och en får tro vad de vill så länge de håller det för sig själva.
.
Min kära syster har varit med i detta samfund/sekt men har lyckats dra sig ur. Och när jag blev sjuk var hennes första fråga. Behöver du mig. 
Tack syrran för att du snabbt fattade att jag kanske behövde en benmärgstransplantation och tack för att du skulle ha ställt upp.


9 kommentarer:

Xenolith sa...

Klok syster!
Det är inte bara Jehovas Vittnen som krånglar och riskerar människors liv för trossatser baserade på matafysik...

Anonym sa...

Jehovas vittnen springer ofta i det område som jag bor i, och ringer på dörrarna.

Jag respekterar andras åsikter, men det stör mig när folk inte tar hänsyn till andras åsikter

ansepanse sa...

man får inte som förälder beröva ett barn livet, som det ju är fråga om här
kramar

Maria sa...

Don´t get me started on Jehovas (och andras) konstiga (i mina ögon) inställning om att Gud kan fixa allting....

Mita sa...

Man har svårt att förstå hur en förälder kan förvägra sitt barn en chans till livet,
Vilken fin syster du har,det är guld värt..
Kramen♥

Ama de casa sa...

Jag gillar inte Jehovas vittnen. Inte alls...

tweety sa...

Jehovas har jag också svårt för. Bra gjort av din syster :-) Ha en skön lördag kväll. Kram

Sand mellan tårna sa...

Jehovas är ju inte kloka nånstans. Läskiga människor!

Petra sa...

Dom får tycka och tänka vad fan dom vill. Men kom inte och knacka på min dörr och pracka på mej det.
Ska jag acceptera dom får dom acceptera mej.

Kram