måndag 14 november 2011

Skomakarns barn

Att skomakarns barn har de sämsta skorna är väl känt.
Det där stämmer inte på tandvårdspersonalens barn.
De har faktiskt de bästa tänderna.
Däremot så blir det lätt att vi själva går med en och annan tappat fyllning ganska så lång tid.
I dag har jag och Hebbe det gemensamma att vi satt oss i tandläkarstolen.
Jag bet sönder en tand för ett halvår sen och nu som först fanns tid för mig.
Jag har haft tider bokade men det har alltid kommit ngn annan akutpat som behövt tiden bättre.

6 kommentarer:

Roggan sa...

Hoppas bara att du slapp bedövningssprutan.

Mita sa...

Herregud det var länge att gå med en avbiten tand,ofta brukar den ju vara så vass..
Kramiz

ansepanse sa...

har du gått med det ett halvår??? har det inte värkt då?
kramar

Petra sa...

Vad skönt att du fått fixat det nu då :)

Kram

Sand mellan tårna sa...

På tal om tänder...vi svenska mammor här pratade för några dagar sen under en träff om flourtabletter. När man ska börja ge. Alla med skolbarn ger sina, en hade fått rekommendation för dottern (7år)som har dåliga tänder men tandläkaren sa att hon även kan ge pojken (9år) som har bra tänder Googlade och i Sverige rekommenderar dom inte att ge innan 12 års ålder men här finns inga restriktioner. Här fick en kompis rekommendation att ge sin lilla dotter (som nu är drygt 1) redan när första lilla riskornet tittade fram. Inget väninnan gjorde dock. Jag köpte flourtabletter här till Alex förra veckan efter att vi pratat o det och på bipacksedeln står det från 6 månader.
Vi har inte fått någon rekommendation om det från tandläkaren men tänkte det kanske kan vara bra i alla fall att ge ibland. Vad säger du? Och hur ofta? På bipacksedeln stod att man ska ge varje dag men Alex har jätte bra tänder och får ofta beröm för sina fina tänder, borstar morgon och kväll sen borstar dom i skolan efter varje måltid. Dock inte alltid han gör det, ibland hoppar dom över det. Sen använder vi ju flaskvatten här då drickvattnet smakar apa och är fullt av kalk och i flaskvatten är det ju flour. Tacksam för lite råd från en expert.

Ama de casa sa...

Ajajaj... Man kan ju kanske tro att det skulle vara tvärt om.
Jag var också till tandläkaren idag. Fast bara för att kolla vilken tid jag hade. Jag visste datum men klockslaget hade jag vimsat till. Jag blir så nervös när dom ringer...
:-)