onsdag 28 december 2011

Jag lyckades

En arbetsdag är till ända.
Och som sig bör lyckades jag sköta mina arbetsuppgifter utan mankemang,

Jag hann till och med hjälpa en kollega på en annan klinik.

Inget skryt alls men jag har varit med så länge så ibland får man vara support.

Tänk vad bra jag har det. Gubben är långledig och har marktjänst hemma. När jag kommer hem är det fixat och donat. Och jag kan sätta mig ner vid datorn.

I kväll ska vi hålla missarna i rörelse. Gårdagskvällen sov de sig igenom för att vakna till liv runt midnatt.

Jippi!

Lilla Elsa har hittat julgranskulorna i Enen och vi hörde hur de rullades runt på golvet.  Gubben gick upp och tittade på TV:n samtidigt som han såg till "kattkräken".
Jag?
Jag somnade så gott för att väckas 30 minuter senare av gubben.
Kattskrällena har dragit ut koaxialkabeln från parabolen och gubben hade inte en aning om var den skulle sättas i.
Så den här damen fick göra en insats.
Hur lätt var det sedan att somna.

6 kommentarer:

Siita sa...

Dotterns katter ställer till förtret för din gubbe. O inte får du sova heller. Här har jag lilla Thea som är så trött att hon bara gråter. Kram

Stattinskan sa...

Jag tycker gott du kan skryta lite - det FÅR man när man har både rutiner och enorm kunskap :-)

Mita sa...

Vilken tur att din gubbe har dig som kan rycka in mitt i natten..*L*..jisses vilket busande era, eller ja dotterns katter då ställer till med. Det är ganska lätt att hålla sig för skratt ibland eller hur,hehe....
Jag såg förresten att snödropparna blommar för fullt.En anings för tidigt tycker jag...
Kram vännen♥

Stefan Falkelind sa...

Vad skönt för dig att gubben fixar så du slipper göra det när du slitit på jobbet.
Vinn boken Silversnöret, om ett verkligt mord i Norrland.
http://stefanfalkelind.com/2011/12/vinn-boken-silversnoret.html

Fenixmonas sa...

Vilken duktig kisse du har...synd att inte gubben var lika händig...så är det med jour, alltid beredd på utryckning och sen ett elämde att somna om! Kramiz

diana sa...

Katterna verkar tro att julpryderierna är inget annat än nya leksaker till dom.