tisdag 17 april 2012

Ledsen

Jag blir så ledsen när jag hör att föräldrar gör sina barn illa. 

Nu har en en dom förkunnats mot de föräldrar i Borås som skulle fördriva andar ur sin 11-åriga dotters kropp. Domen blev att alla friades för bevisbördan är lagd på barnet.

Att det är vanligt i deras kultur är absolut inget försvar.
Klarar de av att leva i vår kultur och med våra krav så ska de också förstå att vad de gjort är fel.
Och om jag är ledsen ska vi nog inte tala om vad flickan har varit.
Stackars barn att utsättas för det helvetet av sina egna föräldrar.

DN  SvD

6 kommentarer:

Maria sa...

Jag orkar inte läsa om elände i dag men mitt hjärta blöder för alla barn som far illa här i världen.

Det är som du säger - visst blir man ledsen och önskar att man kunde göra något för att ändra situationen för många barn som behandlas illa av sina föräldrar eller av andra vuxna.

Varm (febervarm) kram till dig ♥

Sand mellan tårna sa...

Ja hjärtat gråter när man läser om sånt här. En del borde verkligen inte få vara föräldrar. Barnen är ju det finaste och viktigaste vi har så dom ska vi ta väl hand om.

Siita sa...

Nej dom får väl ta seden dit dom kommer, det skulle väl vi få göra. Stackars barn. Kram

Carina Sjölund sa...

Man blir alldeles förtvivlad att läsa om sådant. Människorna är helt enkelt inte kloka!!!

Nu kan du titta inne hos mig, vad pärpalt är :)
Kramen på dig♥

ansepanse sa...

jag håller med dig till hundra procent och jag är också ledsen när barn far illa
kramar

Petra sa...

Är ju ett fall till i Borås nu.
Hur fasen kan dom bli frikända då?

Kram