fredag 4 maj 2012

Tjuvlyssnat

Jag var idag på Apoteket och hämtade medicin. Under tiden jag väntade på min tur utspelades följande samtal mellan en en dam i 45-årsåldern och personalen.

Kvinnan frågade om de visste något som var bra mot gula fingrar. Hennes sons fingrar hade färgats gula av cigaretterna. Han höll nämligen enligt henne cigaretterna på ett lustigt sätt. 
Inte alls så som hon gjorde.
Och nu hade hans fingrar blivit gula. Kunde det vara svamp mån tro?
(Själv hade hon en röst som var så där hes som rökare får.)

Jag hade på tungan. Om hans fingrar är gula så vad är då hans lungor. Och det bästa sättet att bli av med de gula fingrarna är nog att sluta röka.
Det är väl konstigt. Kvinnan var mer intresserad av sonens yttre av hans inre välbefinnande.


5 kommentarer:

RackarTuss sa...

Ja kära nån..... puh!
Sluta rök, skulle man vilja ropa, inte sant.

Tack för titten i min blogg!

Siita sa...

Haha gula fingrar har jag med idag. Men inte av rökning utan av jobbet. Jag slitade röka 2007 i feb. Kram

Veiken sa...

Vad synd att du höll truten....jag hade nog inte kunnat tiga om jag var på rätt humör.
Hjulet snurrade och hamstern var död ;)
Helt hjärndöd tant! Kram

Anonym sa...

God kväll,vi hade åska för en par dar sedan,nu ser det ljust ut stjärnklart,så jag tror mer på finväder..Haé Kram.

ansepanse sa...

inte alla hästar i stallet kanske
kramar