fredag 18 januari 2013

Nej tack!

Vargen kommer!

Ingen rädder för vargen här?

När vi som inte vill ha vargen i vår omedelbara närhet säger det så kommer det alltid ngn förkämpe som säger att vi måste anpassa oss till vargen.
Men si det tänker jag inte göra.

Jag vill kunna gå i skogen och kunna känna mig säker.

Och jag förstår de i Fiskebäck där vargen nu visat sig.
Varför ska barnen på förskolan där vargen syntes till bli tvingade att stanna inne?

Och det spelar ingen roll var i Sverige Vargen finns.
 I närheten av tätbebyggt område är vargen inte lämplig. 


AB   DN    GP  SvD

Veiken



2 kommentarer:

ansepanse sa...

jag slår ett slag för vargen jag, den är inte farlig, väldigt skygg och vill helst inte träffa någon människa, så fortsätt du bara att gå tryggt ute i skogen, det tänker jag göra
kramar

Siita sa...

Vargen ska vara i storskogen o inte bland folk. Kram