lördag 25 maj 2013

Jag fördrivits

Under natten har jag genomfört en stor flytt.
Hela huset med inventarier har flyttats.
Tom tiden har blivit förskjuten.

Vad som gäller nu är:
Lützen och året är 1632.

Vad var det för fel på Jönköping 2013?
Ett Jönköping där solen skiner och man kan se grannhuset?

Men skam den som ger sig.
Tidsförflyttningen kan jag snabbt återställa.
Det är bara att ge sig ut  på stan och den ordningen är återställd.
Såvida man inte läser i media om vandalerna i 08-området.
Då kan man ju tro att man hamnat på 400-talet.
Så det gäller att göra rätt och resa i rätt tidsriktning.

Klara däremot är det visst svårare att få tillbaka.
Jag kan ju bara böna och be er som har besök av henne att tipsa henne om rätt färdriktning.




4 kommentarer:

Siita sa...

Hej. Det har varit samma upplopp i Örebro som i 08-området. Klara är här hos mej, jag går ut o försöker ge dej en stråle, men baske dej om du tar hela. Kram

Yvonne ♥ sa...

Ingen klara här.. undrar var hon är..Får testa om det är gott. Kram!

Ama de casa sa...

Här är Klara framme igen, fast i morse var hon visst lite trött där bak molnen :-)

Anonym sa...

I Jämtland är Klara inte.... Men de kan vara så att jag lämnade kvar henne i Barcelona :D