torsdag 3 januari 2013

Rör inte min ..............

Jag har inte hjärta att slänga ut min Julgran.
Jag köpte ju som många kanske minns den sista som fanns kvar.

Lite skamfilad och gles på sina ställen blev den till slut riktigt fin.
Hänger man bara i mkt kulor så döljs skavankerna.
Och inte ett barr har fallit sen vi kom hem.

Men 20:a Knut ligger en vecka framåt och längre än så tillåter nog inte gubben att granen får vara kvar.
Trots att den står så grön och grann i stugan.

Så om en vecka åker den ner till äppelträdet där vi har fågelmaten.
Sen kan pippina njuta av att kunna gömma sig bland grenarna.

4 kommentarer:

Siita sa...

Sådan tur har jag aldrig haft med någon gran, inte ens fast jag hämtat dom i skogen själv. Kram

Ama de casa sa...

Mina tre smågranar som jag köpte på Ikea har inte heller fällt ett endaste barr. Dom får stå kvar ett tag till :-)

Mita sa...

Våran gran barrar ingenting, den har förresten inte varit upp packad ur kartongen ens,hehe...
Kramen**

Fenixmonas sa...

Julgranen står kvar men julservisen har åkt in, så vi börjar lite smått att återgå till vardagen...Kramiz