torsdag 14 februari 2013

De är här nu.

Som många gissade var jag på väg till Eskilstuna igår.

Dottern har brutit med sin pojkvän och eftersom hon är en Jönköpingstjej ville hon hem.
Och eftersom hon studerar på distans så fanns det ingen tvekan om var hon ville vara.
Med oss fick vi också hennes "små barn" Trulls, Elsa och Thea.

Mitt i natten vaknade jag av att någon av dem låg och sov på mig. 
Elsa hade återfallit fort till sina gamla vanor. 
Så även jag som inte vaknade när hon kom.

Det är ju bara Thea som inte bott här tidigare men hon lär sig nog snabbt rutinerna.
En av dem är att gubben som går upp först alltid får med sig katterna ner till bottenvåningen.
De vet nämligen att då vankas det Whiskas.



6 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Då har fågeln flugit tillbaka in i föräldraboet.Tack för tipset med stenarna. Ha en bra dag! Kram!

Siita sa...

God morgon. Min Lakris äter inte Wiskas. Han ska ha en påse blötmat från LIDL sen en skiva pålägg från kylen. Kram

Ama de casa sa...

Det är ju alltid trist med separationer, men desto trevligare att få hem dottern och katterna :-)

Mita sa...

Ja som sagt, det är alltid tråkigt när ett förhållande spricker. Då får ni rå om dottern och "barnen" ett tag nu.
Önskar dig en fin ♥-dag
Kramen

Anonym sa...

Så även katter är vanedjur :D

Veiken sa...

Jag har varit i Jönköping i måndags och i idag. Bara snabba visiter så jag hann inte se mycket av stan. Mysigt att få hem dottern, även om det alltid är tråkigt att bryta upp! Kramar och ha en fin Alla Hjärtans dag!