fredag 24 maj 2013

Farligt på stan!

Britter i Sverige varnas nu för att vistas i vissa områden i Stockholm.
Vilken reklam för vårt fina land.
Och det bara för att en massa snorungar vill ha allt i sitt liv serverat på ett fat.
"Vi har ingen Fritidsgård så därför bränner vi bilar."
Det har inte mina ungar heller haft.
Men inte har de gått ut på stan och vandaliserat.

Varning nr 2 är att man ska skriva sanningen på FB.
Gör inte som den här mannen och skriv att du har semester när du jobbar.
Taxeringsmyndigheterna tryckte säkert på gilla många gånger när de fick chansen att tjäna storkovan.
Det är skillnad på att använda husbilen i tjänsten eller till semesterresan.

Varning 3 är för tvättbjörnar i trädgården.
En tvättbjörn har siktats i Västervik.
De är inte roliga att möta i trädgården.
Vilken tur att det är 20 mil dit.

SvD 1  AB   SR  Skanskan   SvD  SvD

4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken TUR att vi hade ungdomsgård. Annars känner jag väldigt för att gå ut och bränna en bil nu. Men tack vare att vi hade ungdomsgård så stannar jag nog hemma och tittar på Let's Dance istället.

ansepanse sa...

inte hjälper det att skapa upplopp och förstöra till den milda grad
tur att vi har ännu längre än så till Västervik
en trevlig fredagskväll till dig
kramar

Melody and M.E sa...

Upploppen känner jag ju till, men att det finns tvättbjörnar i Sverige hade jag aldrig hört talats om!
Dessutom är de i mina gamla hemtrakter så gäller att undersöka bilen innan vi åker därifrån nästa gång.
Sådana vill vi inte ha med i bagaget!
Tack för upplysningen!
kram
Melodys matte

Fenixmonas sa...

Visste inte ens att det fanns tvättbjörnar här...aldrig hört talas om det!
Nej, herre min skapare...inte är det ett friskt beteende att vandalisera och förstöra, dessa människor tycks vara helt intelligensbefriade!!! Kramiz